środa, 20 stycznia 2021

Domowe rogaliki twarogowe na tłusty czwartek albo do lunchboxa. Prosty i szybki przepis krok po kroku.

 




 

Wielkimi krokami zbliża się tłusty czwartek więc wspólnie z moją córeczką rozpoczęłyśmy niewielkie przygotowywania do tego dnia.

 

Ten przepis poleciła mi moja koleżanka i z czystym sumieniem mogę go udostępnić.

 

Nikolka uwielbia gotować a te domowe rogaliki są tak proste w wykonaniu, że spokojnie może je zrobić sama.

 

 

Jeśli nie chcesz przegapić najciekawszych wpisów po prostu kliknij Lubię To na Facebook'u. Tutaj.


 

Jako dodatek zachęcam mamy do kreatywnego dorzucania owocowych dodatków lub dżemu czy domowej nutelli.

 

Malinowy Domowy Poki Żelek

 

 

 

 

Składniki na domowe rogaliki twarogowe:

 

 

- 400g twarogu (ja użyłam półtłustego),

 

- 250g masła,

 

- 400g mąki pszennej,

 

- 2 łyżeczki proszku do pieczenia, - dodatki wedle uznania: dżem, owoce, cukier puder, cukier z wanilią. 



Masz dzieci? Przeczytaj koniecznie ten wpis:

 

Wściekła Matka Polka słów kilka o trujących olejach:

Na czym smażyć, jak zdobyć prawdziwy olej?

 

Tutaj olej każdorazowo powstaje dopiero kiedy go zamówisz, to jedyne takie miejsce!!!

 

To mój dostawca świeżych, nierafinowanych i tłoczonych na zimno olejów.

Polecam wszystkim rodzicom.

Sprawdź tutaj klik.

 

www.polskaolejarnia.pl

 


Wykonanie domowych rogalików twarogowych na tłusty czwartek:


W misce (ja użyłam thermomixa) utrzyj na jednolitą masę twaróg z masłem. 


Do tak powstałej masy dodawaj stopniowo mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia cały czas mieszając.

 


Kiedy wszystko dokładnie wymieszasz podziel ciasto na pół, uformuj dwie kule i zawiń je w folię spożywczą. 


Włóż do lodówki na co najmniej godzinkę. 


Nam się zdarza rano przygotowane ciasto piec dopiero po południu - nic mu nie będzie, jeżeli poleży w lodówce dłużej. 


Po wyjęciu z lodówki kulę ciasta rozwałkuj na posypanej delikatnie mąką stolnicy tak, aby powstał duży okrąg. 


Podziel go nożem do pizzy na równych 12 części i zawijaj z nich rogaliki. 


Dodatki: jeżeli chcesz czymś nadziać rogaliki zrób to przed zawinięciem, jeżeli maja być "puste" posyp je cukrem z wanilią lub cynamonem. 


Zrób to samo z drugą kulą ciasta. 


Nagrzej piekarnik do 180 stopni i piecz przez 20-25 minut, aż się delikatnie zarumienią. 


Po wyjęciu posyp cukrem pudrem. 


Gotowe! Smacznego! 


U nas te rogaliki świetnie sprawdzają się jako dodatek do drugiego śniadania do szkoły, albo do lunchboxa. 


KALORIE CAŁOŚĆ: 3800 KCAL

KALORIE 1 SZTUKA: 158 KCAL



 

Jeśli czeka Cię urodzinowa czy inna dziecięca impreza możesz podwoić porcję i użyć kilka różnych wersji smakowych.


Zaproś dzieci na domową i przepyszną przekąskę!


 

Zobacz też inne, ciekawe wpisy:

 



http://www.izagotuje.pl/2015/05/leczniczy-syrop-z-mniszka-lekarskiego-zobacz-szybki-prosty-i-najlepszy-przepis-jak-wyglada-mniszek-lekarski-jak-wyglada-mlecz-polny-leczniczy-syrop-dla-dzieci-sama-natura-z-przepisu-babki.html
LECZNICZY SYROP Z MNISZKA











Wszelkie informacje i dane zawarte w tym wpisie są moją zastrzeżoną własnością.

Nie zgadzam się na ich kopiowanie, jedynie na udostępnianie w oryginalnej formie z zachowaniem danych autora i tego bloga.