piątek, 16 grudnia 2016

Czy warto kupić mikser z Lidla za 89zł? NIE POLECAM. Szybki chleb bezglutenowy z mąki kokosowej i oleju kokosowego.

Przetestowałam mikser z Lidla i chcę się podzielić z Wami swoją opinią.

 

Na pierwszy rzut oka materiał z którego wykonany jest mikser budzi wiele wątpliwości.

Powiem szczerze, że miałam obawy o to czy wytrzyma test..

 

Pierwszy problem napotkałam już przy składaniu (instrukcję gdzieś wymiotło...) końcówka mieszająca z plastikowym okręgiem musi być dopasowana do otworu w stojaku do miksera, w końcu się udało.

 

I mikser ruszył - prędkość zadowalająca, misa się kręci a ja mam ręce wolne.

 

Komplet urzekł mnie przykrywką do misy, w końcu mąka nie rozsypuje się po całej kuchni!

 

To dodatkowy czas dla mnie a ja nie lubię sprzątać mąki ze ścian...

 

Lidl do pudełka wrzucił również 2 końcówki do ugniatania ciasta, końcówkę do blendera (mikser posiada również taką funkcję), plastikowy nóż, wspominaną misę z pokrywką, stojak i mikser o mocy 300W z 2 tradycyjnymi końcówkami miksującymi.

mikser z Lidla (promoceny.pl)

 

(Gwarancja na całe 3 lata - zachowaj paragon, najlepiej wcześniej go skopiuj).

 

Jeśli chcesz być na bieżąco, dołącz do nas na facebook'u tutaj.

 

Na pierwszy ogień poszedł chleb bezglutenowy z mąka kokosową, mąką gryczaną, olejem kokosowym i paroma innymi zdrowymi składnikami.

 

Olej kokosowy mam świeżo tłoczony na zimno (tutaj można nabyć) a z pozostałości po tłoczeniu zamawiam od razu własną mąkę kokosową (tutaj można zamówić).

 

Pamiętajcie, że każdy inny tłuszcz niż olej kokosowy po podgrzaniu jest po prostu szkodliwy, a sklepowe oleje rafinowane stojące na półce omijajcie szerokim łukiem...

 

Mikser sobie poradził z wyrobieniem i wymieszaniem ciasta.

*********************************

Post pisałam rok temu, zapomniałam go jednak... opublikować. 

Dziś NIE polecam miksera z Lidla.

Jak jest dziś?

Niestety jedna łopatka się połamała jeszcze przed świętami 2015 roku...

Tyle pisałam o paragonach i co? Swój oczywiście zgubiłam i z gwarancji nici.

Mam mikser ze złamaną łopatką więc ratunku na Święta poszukam w zaprzyjaźnionej cukierni...

*********************************

 

  

Szybki przepis na chleb bezglutenowy z mąką kokosową i olejem kokosowym.

 

3 łyżki zmielonego lnu + 220ml wrzątku

 

1 1/2 szklanki mąki gryczanej

 

1 1/2 szklanki mąki kokosowej

 

1/4 szklanki maki kukurydzianej

 

1/4 szklanki mąki z amarantusa

 

2 łyżki łuski babki jajowatej

 

2 łyżeczki ksylitol

 

2 łyżki oleju kokosowego

 

1 łyżeczka soli himalajskiej

 

3 łyżeczki suchych drożdży

 

600-700ml wody

 

 

Zaczynamy od zmielonego lnu (może być zmielone siemię w młynku), który mieszamy z wrzątkiem i blendujemy na gładką (powstaną takie nieprzyjemne gluty).

 

Do misy wsypujemy po kolei suche składniki (mąki  www.polskaolejarnia.pl , łuski, ksylitol, sól, drożdże) dokładnie mieszamy.

 

Wlewamy lniany kisiel, olej kokosowy (www.polskaolejarnia.pl ), wodę (zacznijmy 600ml) i włączamy mikser.

 

Ciasto powinno mieć konsystencję porównywalną do budyniu - jeśli trzeba dodajemy wodę.

 

Foremkę smarujemy olejem kokosowym (żeby chleb nie przywarł), wlewamy ciasto.

 

Mokra dłonią wygładzamy ciasto, oprószamy mąką kokosową i odstawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 30-40 minut.

 

Nagrzewamy piekarnik do 175-180 st.C. i pieczemy około 45 minut, do zarumienienia.


Po tym czasie chleb wyjmujemy z formy i kładziemy spodem do góry i pieczemy jeszcze przez 5 minut.

 

Po upieczeniu studzimy na blasze i kroimy dopiero zupełnie zimny chleb.

 

Gotowe! Smacznego!

 

 

 

Podsumowując czy polecam kupić ten mikser z Lidla?

 

NIE polecam, mikser z Lidla przeszedł mój test negatywnie.