piątek, 29 stycznia 2016

Ciasteczka pieguski bezglutenowe z czekoladą.

Zastanawiałam się, czy jest możliwa zdrowsza wersja kultowych piegusków, ciasteczek z czekoladą?

 

Udało się! Bezglutenowa mąka kokosowa (dostępna tutaj) i świeży olej kokosowy (ten jest tłoczony na zamówienie) zdominowały mój przepis.

 

Miałam jedynie problem z czekoladą, ale z pomocą przyszła Terravita i jej nowa czeko 70% cocoa.

 

Długo nie mogłam zdecydować, która będzie najlepsza (z miętą, pomarańczowa, wiśniowa, cytrynowa, crunchy, etc.) więc wybrałam gorzką i to był strzał w dziesiątkę.

Następna porcja będzie z miętą - polecam spróbować to magiczne połączenie czekolady i mięty - mi posmakowało.

 

http://polskaolejarnia.pl/k/4/olej-kokosowy

 

 

Składniki:

 

1 szklanka mąki kokosowej

1 łyżeczka sody

szczypta soli

4 jajka

cukier z wanilią/laska wanilii

2 łyżki miodu

1/2 szklanki nierafinowanego oleju kokosowego

3 rozgniecione banany

1 czekolada

 

 

Wykonanie:

 

Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 350 stopni.

W jednej  misce łączymy suche składniki: mąkę kokosową, sól, sodę i odstawiamy.

W drugiej  misce miksujemy banany, jajka, wanilię, olej kokosowy, miód.

Łączymy wszystkie składniki i na koniec dodajemy pokrojoną w niewielką kostkę lub utartą na duże kawałki czekoladę i delikatnie mieszamy.

Tak powstałą masę wykładamy na blasze na papierze do pieczenia, ja używam łyżki do lodu.

Proponuję na koniec spłaszczyć ciasteczka zwykłą łyżką.

Piec około 15 minut. Gotowe!

 

 

Jeśli zastanawiasz się, gdzie kupić dobrej jakości, świeży i nierafinowany olej kokosowy i mąkę kokosową to polecam gorąco niszową, lokalną olejarnię www.polskaolejarnia.pl

 

http://polskaolejarnia.pl/k/4/olej-kokosowy