wtorek, 10 marca 2015

Pasztet Wiosenny.

Pasztet jest chudy, dietetyczny i co tu dużo mówić - przepyszny.






W Dniu Kobiet mój małżonek sprezentował mi swoją nieocenioną pomoc w przygotowaniu i produkcji Pasztetu Wiosennego.


Jest to świetny dodatek do pieczywa, jako kanapka do pracy czy, jako przekąska.


Nawet moje dzieci polubiły kanapeczki z Pasztetem Wiosennym.


Przepis jest na pełną foremkę keksówkę.


Proponuję poeksperymentować i użyć swoich ulubionych dodatków do podkreślenia smaku.


Proszę, oto mój sprawdzony przepis.



Składniki:



  • chude mięso 860g (ja użyłam chudej szynki wieprzowej)
  • wątróbka wieprzowa 260g
  • włoszczyzna bez kapusty 400g
  • świeża papryka plus pieczarki łącznie 100g
  • czosnek 4 ząbki
  • po garści świeżej natki pietruszki i koperku
  • 4 jaja
  • łuska babki lancetowatej 3 łyżki
  • przyprawy: świeżo zmielony pieprz, sól himalajska, majeranek, czarnuszka, rozmaryn
  • olej rzepakowy



Mięso i wątróbkę opłukać, obsmażyć z każdej strony na patelni bez tłuszczu.


Następnie tak przygotowane mięso przełożyć do rondelka, dorzucić pokrojoną włoszczyznę, 
paprykę z pieczarkami, podlać niewielką ilością wody. 


Wszystko razem podlać niewielką ilością wody i dusić pod przykryciem.


W powstałym z duszenia sosie, namoczyć suchy chleb/bułkę.


Przez maszynkę do mielenia mięsa przepuścić uduszoną włoszczyznę, paprykę z pieczarkami, namoczone pieczywo,  mięso i wątróbkę. 


Do zmielonej masy dodać jaja,łuskę babki lancetowatej, koperek, pietruszkę i przyprawy. 


Pamiętaj, że taka ilość mięsa musi być porządnie doprawiona.



Wszystko bardzo dokładnie mieszamy, jeśli jest potrzeba dolewamy trochę wywaru z duszenia.


Tak przygotowaną masę przekładamy do wysmarowanej olejem rzepakowym keksówki.


Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C. przez około 40 minut.


Gotowe!


Smacznego!






Wartość kaloryczna porcji 120g Pasztetu Wiosennego = około 167 kcal