poniedziałek, 19 stycznia 2015

Domowa wędlina z indyka!

Zdrowa i praktycznie bez tłuszczu, zrobiona w domu.

Moja nowa wędlina z indyka.

Kilka dni temu kupiłam szynkowar. To takie urządzenie do parzenia wędliny w domowych warunkach. 

Rewelacyjne jest to, że cały tłuszcz z mięsa oddziela się od wędlinki i się go pozbywamy.

 

Składniki:


  • 1kg mięsa z indyka - ja pomieszałam pierś z udźcem

  • olej rzepakowy 50ml

  • cebula 2szt 200g

  • czosnek 4 ząbki

  • przyprawy: sól himalajska, pieprz świeżo zmielony, tymianek gorczyca, rozmaryn,lubczyk, cząber, majeranek, papryka ostra

     

 

Mięso z indyka umyć i podzielić na kilka części. 

Przyprawy zmieszać z olejem i czosnkiem. Powstałą mieszanką natrzeć dokładnie mięso. 

Cebulę pokroić w pióra. Do szklanego naczynia (z pokrywką) włożyć na spód cebulę, następnie mięso i na koniec znów cebulę. 

Przykryć przykrywką i odstawić do lodówki na min 12h.


Następnie ułożyć mięso w szynkowarze (można użyć specjalnego worka) w kolejności: na dół i samą górę część udźca (jest tłustszy), pośrodku wymieszane pierś z udźcem.

Zamykamy szynkowar i parzymy mięso.

Zasada jest taka: temperatura wody nie może przekraczać 95 stC a temperatura mięsa musi osiągnąć temperaturę 79stC.

W praktyce zajęło mi to ponad 2h.

Wyciągamy szynkowar wraz z wedliną, studzimy. 

Wkładamy wszystko do lodówki na 12h.

Następnie szynkowar wkładamy na chwilę pod ciepłą wodę (ułatwi to wyjęcie wędliny) a potem go otwieramy. 

Wylewamy tłuszcz i wyjmujemy naszą wędlinkę.


Smacznego!!


 

KALORYCZNOŚĆ PORCJI 100g = 86kcal

KALORYCZNOŚĆ Plastra 42g = 36kcal