poniedziałek, 2 lutego 2015

Rafaello pełne zdrowia

Każda mama, która nie podaje dziecku mleka krowiego szuka innego, naturalnego źródła wapnia.

Jestem jedną z takich mam i znalazłam świetne rozwiązanie.

Niełuskany sezam i mak!

Poszperałam w kuchennej szafce, 

w ręce wpadł mi jeszcze amarantus ekspandowany. 

Kolejne źródło wapnia (100g zapewnia spożycie 30% zapotrzebowania),

magnezu, żelaza, fosforu, witamin A i E oraz z grupy B.

Obok stały wiórki kokosowe... 

I tak wpadłam na pomysł (ostatnio dosyć popularny), żeby z tego wszystkiego ulepić kuleczki ala Rafaello.

Tylko pełne zdrowia.


Składniki:

  • amarantus ekspandowany 1szklanka

  • wiórki kokosowe 1opakowanie 100g

  • sezam niełuskany 1/2 szklanki

  • len złoty 1 łyżka

  • mak mielony 2 łyżki

  • miód pszczeli 3 łyżki

  • olej kokosowy 1 łyżka

  • woda letnia 1/2 szklanki

  • opcjonalnie: migdały lub orzechy laskowe

  • karob


Sezam mielimy (ja użyłam młynka do kawy)

 i wszystkie składniki łączymy w misce i dokładnie mieszamy.

Formujemy kuleczki. 

Jeśli wybraliśmy opcję "z wypełnieniem" w trakcie formowania

 wkładamy po jednym orzechu do środka.

Na blachę przykrytą papierem do pieczenia układamy gotowe kuleczki.

Pieczemy ok 15minut w 150 st.C.

Gotowe!

Smacznego!